Nuffnang Ads

Thursday, October 27, 2011

Wardina,wanita berani

Semua tulisan ini adalah hasil dari pendapat saya sahaja. 
Saya tidak mengagungkan individu disebutkan juga tidak lebih kerana beliau juga hamba Allah, umat Rasulullah s.a.w.
Tulisan ini lahir hanya kerana kekaguman terhadap apa yang telah beliau lakukan. 





foto dari twitter Wardina Safiyyah


Kenapa saya katakan dia berani?

Kenapa saya lihat dia wanita hebat?


Kerana dia bijak

Kerana dia ada ilmu

Kerana dia gunakan ilmu di sepatutnya


Dia akui kelemahan bila dia tahu ketidakmampuaannya

Dia tidak keterlaluan bila yang lain keterlaluan

Dia tegur kesalahan secara berhikmah bila ianya tidak benar


Dialah ikon saya.....

Di ambang akhir zaman,
Dia datang ingatkankan saya,
Ingatkan tentang maruah seorang muslimah,
Ingatkan tentang hukum Allah,
Dia kongsi apa yang dia lalui,
Mana yang baik,
Mana yang buruk,

Terima kasih Wardina Safiyyah 





 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...